Bine te-am regasit drag scriitor… viitor sau poate deja… autor. Continuam astazi articolul inceput data trecuta cand am raspuns intrebarii „De ce ar trebui un scriitor sau autor de carte sa aiba un website?” Acum, adresam partea a doua a intrebarii primita de la voi. Mai exact: ce elemente ar trebui sa aiba un website de autor?
Intrebare:
… Si, daca este nevoie de un website pentru un autor nonfiction… ce elemente ar trebui sa aiba?
Poate ca deja ai un website de afaceri. Dar nu esti multumit de rezultatele pe care ti le aduce.
Este oare acest website exact ceea ce tu ai nevoie? Meriti tu un website profesional, in special daca esti si autor de carte nonfiction? Acum… sa ne intelegem, pun accent pe nonfiction din doua motive.
-
-
-
- Primul ar fi ca… nonfictionul este domeniul meu de expertiza. Ca atare, vorbesc despre ce stiu.
- Al doilea ar fi ca… tu ai un brand de consolidat. Si, poti facilita acest lucru prin scrierea si publicarea unei carti nonfiction. Nici pe departe fiction. Nu insist deoarece… ai prins ideea.
-
-
Acum, daca intentionezi sa creezi un nou wesite de afaceri sau sa imbunatatesti unul existent, este vital sa te gandesti la elementele esentiale ale modului in care afacerea ta va functiona online.
Daca ma urmaresti mai demult, banuiesc ca, deja stii ca de formatie eu sunt inginer. Daca nu stiai pana acum… iti spun, ca sa nu avem neintelegeri. Ca atare, pana sa raspund la intrebarea ce vizeaza finalizarea unui website de autor, ma simt datoare sa abordez totul incepand cu fundatia proiectului tau. Adica, al website-ului pe care-l gandesti.
Pentru a crea un website profesional, primul element al unei fundatii solide este alegerea platformei web.
Nu doar s-o alegi. Ci sa alegi platforma potrivita.
Personal, am cateva site-uri online. Asa ca, sunt deja la faza la care pot face recomandari.
Iar recomandarea mea se indreapta, de departe, spre WordPress.
WP (mai scurt) este una dintre cele mai populare alegeri pentru multe companii și este una dintre cele mai mari platforme pentru crearea unui site de afaceri sau blog (75 de milioane de utilizatori… la data la care scriu aceste cuvinte… este o cifra impresionanta, parerea mea).
Aproape totul pe WordPress este gratuit, iar ceea ce este în prezent gratuit va ramane astfel in viitor. Fie ca vorbim despre wordpress.com, fie de wordpress.org. Personal, avand in majoritate site-uri de business, prefer wordpress.org.
Realizarea unui site web folosind WordPress poate contribui, de asemenea, la reducerea pretului final al proiectului tau datorita complexitatii sale reduse.
Cea mai buna parte este faptul ca incepatorii pot construi un site functional fara a fi experti in codificari.
In plus, temele si plugin-urile fac ca orice website de autor de carte sau de afaceri sa arate profesional.
Urmatorul pas in construirea unui website de autor, in conditiile in care cumulezi aceasta „proprietate” cu aceea de a avea o afacere de dezvoltat este achizitionarea unui domeniu si a unui serviciu de gazduire (hosting) web.
Numele de domeniu reprezinta prima impresie pentru vizitatorii site-ului, deoarece iti defineste marca; de asemenea, joaca un rol crucial in clasamenele motoarelor de cautare.
In acest sens, trebuie sa te gandesti la numele domeniului tau. Sunt multe site-uri de unde poti cumpara domeniul ideal. Personal, am preferat intotdeauna tranzactiile directe. Ca atare, toate domeniile ce-mi apartin sunt achizitionate, direct de la “sursa” si anume ROTLD.
Dar, indiferent de unde doresti sa cumperi domeniul pentru website-ul tau, te sfatuiesc sa nu te grabesti. Fii creativ si alege exact numele care “indirect” sa-ti propulseze afacerea si, in acelasi timp, sa iti faca cunoscuta cartea.
Eventual cartile.
Serviciul de gazduire web pe care trebuie sa-l alegi ca urmator pas, stocheaza toate fisierele, imaginile si continutul pe care le are site-ul tau si il afisează vizitatorilor.
Aceste servicii sunt de regula servicii cu plata.
Exista zeci de companii de gazduire web de pe piata care vor face treaba buna, printre care: WPEngine, iPage, Bluehost, Hostgator, GoDaddy, HawkHoast, etc. Deasemenea, in tara noastra exista foarte multi furnizori de astfel de servicii. Ca de exemplu, Hostico.ro despre care am doar cuvinte de lauda.
Dupa ce ai stabilit toate acestea, urmatorii pasi ar fi setarile site-ului si stabilirea designului. Dar, nu voi intra in detalii acum deoarece aceste operatiuni necesita cunostinte destul de avansate. Ca atare, iti recomand sa apelezi la specialisti daca vrei sa nu te alegi cu niscaiva dureri de cap.
Evident, te invit sa apelezi cu incredere la echipa de specilisti in webdesign QUARTO, echipa mea de suflet. Apropo’… fac si eu parte din echipa. 🙂 Ca sa stabilim detaliile colaborarii, este suficient sa imi trimiti un email sau sa programezi un call cu mine.
Urmatorul pas spre prezenta online atunci cand construiesti un website de afaceri, este sa adaugi informatiile despre compania ta.
Cu alte cuvinte, sa construiesti (ca orice constructor care se respecta 🙂 ) paginile Home, Despre, Produse si Servicii, Contact si orice alte pagini crezi ca vrei sa arati vizitatorilor site-ului si potentialilor tai clienti. Ca de exemplu… Pagini si rubrici speciale intitulate „Cartile mele„.
Apoi, evident, iti vei conecta site-ul cu toate conturile de social media pe care activezi. Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, LinkedIn, Youtube, MeWe… si orice alta retea sociala.
O astfel de retea te poate ajuta enorm sa iti faci brandul cunoscut. Una dintre cele mai bune metode este sa pui accentul pe promovarea cartilor tale nonfiction. Nu, nu iti spun ca vei da vreo lovitura si vei deveni multi-miliardar din vanzarea cartilor.
Nu aceasta este „marea promisiune” atunci cand scrii o carte nonfiction.
Ci, faptul ca fiind autor al unei carti nonfiction… evident, scrisa pe domeniul tau de expertiza… vei fi privit de catre cititori ca un expert. Si ca rezultat, probabilitatea de a-ti mari baza de clienti creste considerabil.
Ultimul pas, pe care, cu placere il recomand, este sa iti planifici strategia de marketing.
A ta, a cartilor tale, a brandului tau.
Este adevarat, despre acest subiect se pot scrie atat de multe lucruri, incat, am putea forma cateva “romane” voluminoase.
Asa ca ne vom opri aici cu enumerarea elementelor de care un website pentru un autor de carte nonfiction are nevoie.
Dar… nu inainte de a mentiona si necesitatea de a lega website-ul tau la un sistem de trimitere a emailurilor catre abonatii tai.
Viitorii tai abonati.
Am incercat, de-a lungul timpului, cateva astfel de sisteme. Pe vremea cand credeam ca te poti descurca facand totul gratuit, am folosit MailChimp. Dar, mi-a scos peri albi de cate ori ma anunta ca am depasit limita gratuita de trimitere si… fix cand imi era lumea mai draga… abonatii nu mai primeau anunturile mele.
Apoi, am trecut la un sistem cu plata, respectiv ActiveCampaign. Totul a mers binisor, desi cam scrasneam din dinti la fiecare factura pe care trebuia sa le-o achit. Insa, in clipa in care ajunsesem sa platesc 860 euro pe an mi-am spus „Stop!”.
Si, am facut un studiu temeinic despre acest subiect. Mare mi-a fost surpriza cand am gasit o varianta perfecta pt mine, la un pret de fix 4 ori mai mic si servicii de o calitate ireprosabila.
MailerLite.
Atat de mult mi-a placut incat… am devenit specialist in MailerLite. Ca atare, daca vrei sa-ti construiesti automatizari profesioniste intre tine si abonatii tai, te invit sa stam de vorba.
Pana una-alta… iti poti face un cont gratuit daca ai pana la 1000 abonati, dand click pe imaginea de mai jos.
In concluzie, un website este ca si cartea ta digitala de afaceri. Ea ofera vizitatorilor si potentialilor tai clienti informatii despre tine, afacerea ta si ce poti face pentru ei.
In plus, le da posibilitatea de a afla mai multe despre cartile tale si… daca iti setezi si un magazin online in site… le ofera optiunea de achizitionare directa.
In linii mari, cred ca am atins toate punctele esentiale ale subiectului. Bineinteles, puteam sa despicam firul in patru dar nu cred ca vrei sa-ti dai doctoratul in toate procedurile prin care treci cand construiesti un website pentru un autor nonfiction.
Daca mai ai intrebari la acest capitol… iti stau, cu drag, la dispozitie. Trimite-mi un mesaj in care sa mentionezi care este punctul pe care doresti sa-l discutam si stabilim impreuna modul in care te pot ajuta.
Si, pana data viitoare…
Spor si Inspiratie sa ai!